28.4.2015

Maanantain lettukestit


Maanantait eivät kuulu mun top kolme viikonpäiviin, mutta kyllä siitäkin kelpo päivän ja mukavankin saa. Eilen se jälleen todistettiin!

Sain illansuussa maanantai-ankeuteeni ihanaa piristystä. M päätti yks kaks, että meilläpä onkin tänään lettukestit. Olin oitis messissä ja tokaisin vain että "selvä!" 

Hommat jaettiin tuttuun tapaan niin että minä tein lettutaikinan, joka sai rauhassa turvota sillä aikaa kun M otti päikkärit ja minä värittelin värityskirjan sivuilla olevia kukkaköynnöksiä.

Hiljaisen hetken jälkeen M paistoi meille läjän lettuja. Se on meidän perheen lettumestari! Ja voi miten ne maistuivatkin pitkästä aikaa ihan mielettömän hyville. Päälle ripaus sokeria ja mustikoita. Namnamnam!

Minä istuin ruokapöydän ääressä ja kärkyin heti ensimmäistä lettua pannulta ja sieltä niitä alkoi tulemaan kuin liukuhihnalta konsanaan. En kehtaa edes ääneen sanoa, että montako söin. *lurps* ;)

Lettu Ohukainen Plätty Räiskäle
mitä näitä nyt on

Tarvitset:
5 dl maitoa
2 kananmunaa
2½ dl vehnäjauhoja
3 tl sokeria
1 tl suolaa
2 rkl öljyä

Voita paistamiseen

Tee näin:
Riko kananmunat kulhoon ja sekoita joukkoon maito, sokeri, suola ja öljy. Kaada joukkoon vehnäjauhot koko ajan sekoittaen. Anna taikinan turvota huoneenlämmössä ainakin puolituntia. Paista letut ja tarjoile esimerkiksi mustikoiden kanssa.

2 kommenttia:

  1. Voih, alkoi tekemään mieli lettuja. Tein niitä kyllä viime viikolla. Hmm...voiko niitä tehdä tälläkin viikolla? Ei kai nyt sentään...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksipäs ei!? Mä söin kyllä maanantaina sen verran monta, että saa olla letut vähäksi aikaa. :D

      Poista

Kiitos kommentista.